Визначено фіналістів II (обласного) туру Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року-2020» у номінації «Історія»

У Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти 27 грудня 2019 року відбувався відбірковий етап II (обласного) туру Всеукраїнського конкурсу  «Вчитель року-2020» у номінації «Історія». Учасниками відбіркового туру стали 13 вчителів історії Тернопільської області – переможці зональних змагань I туру конкурсу.

За результатами конкурсних випробувань «Тестування»  та «Методичний практикум»  компетентне журі на чолі з доктором історичних наук, професором Тернопільського національного педагогічного університету Миколою Валентиновичем Бармаком визначило 5 учасників фінального етапу. Ними стали: Музичка Михайло Миронович (Бережанська школа-гімназія імені Богдана Лепкого), Приймич Лариса Іванівна (Шумський ліцей), Мороз Василь Васильович (НВК «Кременецька ЗОШ I-III ст. №5 - ДНЗ»), Ліщинська Оксана Федорівна (ЗОШ I-II ст. с. Олієва) та Чубатий Любомир Дмитрович (Синьківська ЗОШ I-III ст.).

Усі учасники відбіркового туру отримали в подарунок від ВА «Нова Доба» комплект із семи книг методичного посібника для вчителя «Громадянська освіта. 3D Демократії: думаємо, дбаємо, діємо».

Фінальний етап II (обласного) туру Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року-2020» у номінації «Історія» відбудеться на початку лютого 2020 року.

Download
Протокол-ІСТОРІЯ-Відбірковий етап-2019/2020
Protokol-istoria-2020.pdf
Adobe Acrobat Document 269.8 KB

Практична медіаграмотність на уроках історії та суспільствознавчих дисциплін

4–5 грудня 2019 року в Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти відбувалося навчання-тренінг за програмою короткострокового підвищення кваліфікації педагогічних працівників «Практична медіаграмотність на уроках історії та суспільствознавчих дисциплін».

Методист Тернопільського ОКІППО Іван Букавин ознайомив учасників дводенного навчання-тренінгу із особливостями викладання у сучасній школі медіаосвіти та медіаграмотності, використання елементів практичної медіграмотності під час уроків історії та суспільствознавчих дисциплін.

З метою формування медіграмотності сучасного педагога та, загалом, усіх учасників освітнього процесу, змістовне, корисне та цікаве навчання забезпечила доцент, кандидат педагогічних наук Оксана Городецька.

За підсумками навчання 19 учителів історії та суспільствознавчих дисциплін закладів загальної середньої освіти Тернопільської області заслужено отримали сертифікати про підвищення кваліфікації.


Психолого-педагогічні засади професійної діяльності вчителя історії та суспільствознавчих дисциплін

У Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти 2–3 грудня 2019 року відбувалося навчання-тренінг за програмою короткострокового підвищення кваліфікації педагогічних працівників «Психолого-педагогічні засади професійної діяльності вчителя історії та суспільствознавчих дисциплін».


Із сучасними інноваційними підходами щодо створення умов для професійної самореалізації вчителя, а також досягненнями науки та методики викладання історії та суспільствознавчих дисциплін ознайомив учасників тренінгу методист Тернопільського ОКІППО Іван Букавин.


Керівник тренінгового центру Тернопільського ОКІППО, доцент, кандидат педагогічних наук Віктор Кавецький під час різноманітних численних вправ, побудованих на основі сучасних досягнень науки, вікової психології та педагогіки, забезпечив зростання рівня психологічної, методико-теоретичної готовності та практичної компетентності педагогів до здійснення фахової діяльності.

За підсумками навчання-тренінгу сертифікати про підвищення кваліфікації отримали 28 учителів історії та суспільствознавчих дисциплін закладів загальної середньої освіти Тернопільщини.


Картографічні матеріали на уроках історії

У Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти 5 грудня 2019 року відбулася творча зустріч учителів закладів загальної середньої освіти Тернопільщини з Віталієм Луценком, істориком, представником Українського освітнього видавничого центру «Оріон» (м. Київ).


Він презентував найновішу картографічну продукцію з шкільного курсу історії. Зокрема, атласи та контурні карти, що базуються на інтегрованому підході, який передбачає вивчення історії України як складової всесвітньої історії, а також відповідає, рекомендованій навчальними програмами, синхронізації курсів історії України та всесвітньої історії.


Віталій Луценко організував навчання учасників заходу, ознайомив із можливостями щодо формування просторової компетентності школярів, що їх забезпечує використання сучасних картографічних матеріалів на уроках історії.


Навчання-тренінг для вчителів громадянської освіти Тернопільщини

У Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти 15-16 жовтня 2019 року відбувалося дводенне навчання-тренінг «Громадянська освіта: теорія і методика навчання». Учасниками навчання-тренінгу стали, здебільшого, вчителі закладів загальної середньої освіти I-III ступенів Тернопільської області, які викладають у 10 класі інтегрований курс «Громадянська освіта: теорія і методика навчання».

Викладачами-тренарами учителів громадянської освіти виступили завідувач відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів, методист Тернопільського ОКІППО Іван Букавин та члени правління Всеукраїнської асоціації викладачів історії та суспільних дисциплін «Нова Доба» - доктор педагогічних наук Петро Кендзьор та вчитель-методист Козівської ЗОШ I-III ступенів №1 Наталія Маркусь.

Під час тренінгу його учасники ознайомлися з сучасними досягненнями науки та методики викладання інтегрованого курсу «Громадянська освіта» в умовах впровадження інноваційних технологій в освітній процес. Тренери доклали максимальних зусиль для зростання професійної компетентності та створення передумов підвищення рівня професійної самореалізації вчителя.

Кожен з учасників навчання-тренінгу в Тернопільському ОКІППО, окрім сертифіката про підвищення кваліфікації (12 годин за програмою короткострокового підвищення кваліфікації вчителів), із вдячністю отримав у подарунок від ВА «Нова Доба» комплект із семи книг методичного посібника для вчителя «Громадянська освіта. 3D Демократії: думаємо, дбаємо, діємо».


Відбувся обласний семінар методистів з історії та суспільствознавчих дисциплін

Краєзнавча складова відіграє важливу роль у викладанні історії в школі. 10 жовтня 2019 року в Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти методична служба та вчителі Підгаєцького району ділилися з колегами власним досвідом роботи на обласному семінарі-практикумі «Удосконалення професійної компетентності та розвиток творчого потенціалу вчителів історії та суспільствознавчих дисциплін через розширення професійних знань і практичних умінь у сфері краєзнавчої роботи». Учасниками семінару стали методисти з історії та суспільствознавчих дисциплін районних/міських методичних кабінетів, органів управління освітою та методичних установ об’єднаних територіальних громад Тернопільської області.

Відкриваючи роботу семінару, директор Тернопільського ОКІППО, доцент, кандидат історичних наук Олександр Петровський наголосив на актуальних завданнях історичної освіти в умовах розбудови Нової української школи.

Завідувач відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів, методист Тернопільського ОКІППО Іван Букавин у своєму виступі звернув увагу учасників семінару на сучасні підходи до надання методичної допомоги як чинників професійного зростання педагогів Тернопільщини та розвитку їхнього творчого потенціалу. Також він охарактеризував методичні засади реалізації краєзнавчої складової шкільного курсу історії України.

Про завдання, що їх вирішує методична служба, забезпечуючи методичний супровід закладів загальної середньої освіти в умовах реформування освітньої галузі, ознайомила учасників зібрання завідувач Підгаєцького районного методичного кабінету Віра Старка.

Методист Підгаєцького РМК Світлана Манюк розповіла про методичний супровід удосконалення професійної компетентності та творчого потенціалу педагогів з урахуванням позитивного досвіду розвитку шкільного краєзнавства на Підгаєччині.

Практичне використання теоретичних знань з науково-дослідницької і проектної діяльності в умовах формування інноваційного освітнього простору із застосуванням краєзнавчого принципу в освітньому процесі у свої виступах висвітлили учитель Підгаєцької гімназії імені Маркіяна Паславського Тетяна Романович (тема виступу: «Розвиток демократичного освітнього середовища. Випускник гімназії як сучасна модель громадянина з чіткою громадянською позицією»), вчитель-методист, заступник директора  Литвинівської ЗОШ I-III ступенів Марія Данилович («Використання краєзнавчого підходу учителя історії та суспільнознавчих дисциплін у формуванні національної ідентичності та полікультурної компетентності здобувачів освіти»), вчитель-методист, заступник директора Голгочанської ЗОШ I-III ступенів Марія Слободян («Роль краєзнавчо-пошукової роботи у підвищенні рівня розвитку пізнавальної активності учнів»).

Віртуальну екскурсію «Шляхами повстанської слави» провів учитель-методист Голгочанської ЗОШ I-III ступенів Іван Савко («Формування предметних компетентностей засобами історичного краєзнавства»).

Із власним досвідом роботи ознайомив учасників семінару вчитель-методист, директор Вербівської ЗОШ I-II ступенів Юрій-Віктор Ніраз («Зростання професійної компетентності вчителя через інформаційно-видавничу діяльність»).

За підсумками роботи семінару вироблено відповідні рекомендації, що будуть поширені та знайдуть практичне застосування в методичних установах та закладах загальної середньої освіти області.


Методичний супровід зростання якості історичної та суспільствознавчої освіти

21 серпня 2019 року в Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти відбулася обласна серпнева методична студія "Науково-методичний супровід зростання якості історичної, правової та громадянської освіти в умовах реалізації положень Концепції Нова українська школа".

Учасниками обласної методичної студії стали методисти з історії та суспільствознавчих дисциплін районних/міських методичних кабінетів, органів управління освітою та методичних установ об’єднаних територіальних громад, керівники методичних об’єднань учителів історії та суспільствознавчих дисциплін.

Мета зібрання - підвищення рівня готовності до викладання історії та суспільствознавчих дисциплін в умовах реалізації положень Концепції Нова українська школа, а також активізація методичної роботи спрямованої на успіх, якісний кінцевий результат, стимулювання креативності педагогічних працівників.

У своєму виступі методист, завідувач відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів Тернопільського ОКІППО Іван Букавин акцентував увагу на необхідності підвищення рівня науково-методичного супроводу забезпечення якості історичної освіти в умовах реалізації положень Концепції Нова українська школа.

Методисти та вчителі обговорили актуальні питання викладання історії та суспільствознавчих дисциплін у 2019/2020 навчальному році, проаналізували «плюси» та «мінуси» нових навчальних програм та підручників для 6 та 11 класів закладів загальної середньої освіти.

З особливостями  організації науково-дослідної роботи в закладах освіти в контексті реалізації положень Концепції Нова українська школа ознайомила учасників засідання Марія Мартинів, методист, завідувач відділу організаційно-методичної та видавничої діяльності Тернопільського ОКІППО.

Організатором мозкового штурму «Інноваційна діяльність вчителя у забезпеченні якості освіти. Як організувати підготовку учнів до державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання» виступила методист Чортківського районного методичного кабінету Людмила Гедеон.

Із майстер-класом «Професійне зростання вчителя крізь призму участі в конкурсі «Вчитель року» з досвіду роботи переможця Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року-2015» виступила Тетяна Кульчицька, вчитель Тернопільської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №7, заслужений вчитель України.

Завідувач науково-педагогічної бібліотеки Тернопільського ОКІППО Інна Сіньковська організувала для учасників обласної методичної студії інтерактивну презентацію «Професійний розвиток освітянина Нової української школи», здійснила огляд новинок науково-методичної літератури та публікацій до нового навчального року у фаховій періодиці.

Download
Програма-21.08-min.pdf
Adobe Acrobat Document 918.2 KB
Download
ІСТОРІЯ в 2019-20 н.р-min.pdf
Adobe Acrobat Document 389.0 KB
Download
Метод.реком-ІСТОРІЯ_2019-20-min.pdf
Adobe Acrobat Document 130.4 KB
Download
Метод.реком-ІСТОРІЯ-11кл_2019-20-min.pdf
Adobe Acrobat Document 104.0 KB


Успіхи юних істориків Тернопільщини на IV етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

IV етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії відбувався впродовж 18-22 березня 2019 року в Львові.
Команда юних істориків Тернопільської області, вже традиційно, як і в попередні роки, добилася вагомих успіхів.
За рішенням компетентного журі абсолютним переможцем олімпіади визнано Андріану Петрикевич, ученицю 8 класу Теребовлянської ЗОШ І-ІІІ ст. №2. Радість перемоги зі своєю вихованкою розділила вчитель Людмила Петрівна Денісова, яка була ще й керівником команди області. Людмила Петрівна отримала нагороду «Учитель-наставник абсолютного переможця ХХІV Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії».
Кращим знавцем історії Львівщини на олімпіаді визнано Кудасюк Марію, ученицю 10 класу Кімнатецької ЗОШ І-ІІІ ступенів Кременецького району.
Лише на завершальному етапі змагань Марії не вдалося втриматися на першому місці. У підсумку — диплом II ступеня.
Вітання переможцям олімпіади та їхнім вчителям! Нових вам успіхів та перемог!


Вітання переможниці всеукраїнської олімпіади з історії !

Ліля Ярославська, учениця 10 класу колегіуму-інтернату "Знамення" з поглибленим вивченням предметів духовно-просвітницького спрямування у с. Зарваниця Теребовлянського району Тернопільської області, посіла почесне друге місце у Всеукраїнській олімпіаді “Єдина Україна: історія соборницького поступу”, організованій історичним факультетом Київського національного університету імені Тараса Шевченка.




Всеукраїнська олімпіада з правознавства.

До зустрічі в Тернополі!

Упродовж 17-21 березня 2019 р. в Івано-Франківську відбувався IV етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з правознавства.
У нелегкій боротьбі диплом III ступеня здобула Анастасія Шашкевич, учениця 9 класу Тернопільського НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. - економічний ліцей №9 ім. І. Блажкевич».
Під час урочистого закриття олімпіади, керівник команди Тернопільської області, вчитель Лановецької ЗОШ І-ІІІ ст. №1 Наталія Агафонівна Близнюк прийняла від івано-франківчан «Мудру сову» - символічну естафету на проведення у наступному році в Тернополі IV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з правознавства.

До зустрічі в 2020 році у файному місті Тернопіль!


Download
Програма семінару 27 березня 2019 року.
27.03.19-min.pdf
Adobe Acrobat Document 74.2 KB

Семінар для вчителів історії з інтегрованого курсу «Історія: Україна і світ»

27 березня 2019 року в актовій залі Тернопільського ОКІППО відбувся обласний навчально-методичний семінар вчителів історії «Інтегрований курс «Історія: Україна і світ»: можливості та особливості викладання».

Модераторами заходу виступили:

Мар'ян Мудрий, доцент кафедри новітньої історії України імені М. Грушевського Львівського національного університету імені Івана Франка, кандидат історичних наук, голова робочої групи з розробки навчальних програм з історії Міністерства освіти і науки України;
Леся Хлипавка, викладач кафедри педагогіки вищої школи та освітнього менеджменту Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, член робочої групи з розробки навчальних програм з історії Міністерства освіти і науки України.

Учасники семінару отримали сертифікати про підвищення кваліфікації.